Jak się przygotować do sesji biznesowej?
Sesja biznesowa jest osobliwą dziedziną fotografii. Zdjęcia będące jej rezultatem, służą konkretnym celom oraz mają określony charakter. Profesjonalna fotografia biznesowa, powinna skupiać uwagę odbiorcy oraz uwypuklać indywidualne cechy osobowości modela lub modelki. Sesja pomaga wykreować wizerunek, który pozwoli wzbudzić zaufanie oraz zyskać sympatię i wiarygodność klientów i współpracowników. Klasyczne zdjęcia biznesowe posiadają praktycznie nieograniczone zastosowanie. Z tego względu są one doskonałą inwestycją w budowanie marki osobistej. Jednak przed wykonaniem sesji biznesowej warto dowiedzieć się, jak należy się do niej przygotować. Jak się ubrać i na co zwrócić szczególną uwagę?
Jakie są rodzaje sesji biznesowych?
Przygotowując się na sesję biznesową, należy pamiętać, aby wykonywane zdjęcia miały profesjonalny charakter. Jest to szczególnie istotne w momencie, gdy fotografia ma być wykorzystywana w formie wizytówki, czy reklamy danej firmy. Warto dodać, że sesja może przybierać bardzo indywidualny charakter, w zależności od tego, jakie cechy osobowości pragnie wyeksponować osoba fotografowana, a także jaki rodzaj działalności prowadzi.
Z tego powodu sesje biznesowe posiadają bardzo szerokie spektrum. Wśród nich można wyróżnić m.in.:
- Portretowa sesja biznesowa – jest to usługa polegająca na wykonaniu specjalistycznych portretów jednej lub kilku osób. Zwykle wykonywane są na jednolitym tle w warunkach studyjnych. Zdarza się także, że biznesowa sesja portretowa odbywa się przy wykorzystaniu dostępnych przestrzeni biurowych, a czasem nawet w plenerze. Zwykle są to fotografie menedżerów, członków zarządu oraz kluczowych pracowników danej firmy lub organizacji.
- Korporacyjna sesja biznesowa – zespołowe zdjęcia kilku lub kilkunastu osób, będących kadrą w danym przedsiębiorstwie. Sylwetki postaci fotografowane są najczęściej w podobnych pozycjach, przy odpowiednio ustawionym świetle, najczęściej na jednolitym tle. Najistotniejszym elementem tego typu fotografii jest wyraz twarzy. Zdjęcia pozwalają kreować pozytywny wizerunek firmy wśród klientów, za pomocą profesjonalnego zaprezentowania pracowników odpowiedzialnych za prowadzenie działalności.
- Lifestyle’owa sesja biznesowa – rodzaj fotografii, który znacząco różni się od tradycyjnej sesji biznesowej. Zadaniem tego rodzaju zdjęć, jest ukazanie modela lub modelki w szerszym kontekście i naturalnym otoczeniu. Lifestyle’owa sesja biznesowa koncentruje się na stworzeniu atrakcyjnego obrazu, uwypuklającego szczególne cechy osobowości i charyzmy portretowanej osoby. Na zdjęciach lifestylowych, tworzonych w przestrzeni domowej lub kawiarnianej, najczęściej panuje swobodna i przyjazna atmosfera.
Jak się przygotować do sesji biznesowej – wybór odpowiedniego fotografa
Gwarancją udanej sesji biznesowej jest wybór profesjonalnego fotografa, którego umiejętności sprostają wymaganiom klienta. Każdy specjalista charakteryzuje się bowiem indywidualnym stylem fotografowania oraz obróbki obrazu. Dlatego przed nawiązaniem współpracy, warto zapoznać się z portfolio danego twórcy.
Równie istotnym aspektem udanej współpracy, jest zbudowanie przyjaznej relacji między fotografem a klientem. Podstawą do otrzymania satysfakcjonujących rezultatów, jest komfort i zaufanie w trakcie sesji biznesowej, czy dowolnej sesji zdjęciowej. Swobodna atmosfera pozwala osobie fotografowanej odstresować się i zaufać wskazówkom fotografa. Współpraca z profesjonalistą, który potrafi zasugerować zmiany i zaproponować innowacyjne rozwiązania, pozwala na osiągnięcie spektakularnych efektów sesji biznesowej.
Przygotowanie do sesji biznesowej – jakie rekwizyty warto wykorzystać?
Zastanawiając się, jak przygotować się do sesji biznesowej, warto pomyśleć nad użyciem rekwizytów. Są one oryginalnym uzupełnieniem aranżacji zdjęć, a także ułatwiają modelowi lub modelce pracę przed obiektywem. Jeśli osoba fotografowana posiada trudność w naturalnym ułożeniu rąk do zdjęć, wówczas doskonałym rozwiązaniem okaże się pozowanie z elegancką filiżanką, książką, notatnikiem, czy długopisem. Profesjonalizmu i klasy dodaje również wykorzystanie gadżetów elektronicznych, takich jak smartfon, tablet, czy laptop. Tego typu narzędzia świetnie wpasują się w konwencję sesji biznesowej, a także zaakcentują pasję i zaangażowanie w pracę.
W przypadku lifestyle’owych sesji biznesowych, oryginalnym rekwizytem będą przedmioty, które niekoniecznie wiążą się z wykonywanym zawodem, ale podkreślają zainteresowania osoby fotografowanej. Może to być dowolny element, np. gadżet sportowy czy muzyczny.
Jak się ubrać na sesję biznesową?
Szukając inspiracji, jak się ubrać na sesję biznesową, na samym początku warto wziąć pod uwagę kilka kluczowych czynników. Przede wszystkim stylizacje powinny być dostosowane do:
- celu sesji biznesowej,
- adresatów zdjęcia,
- wykonywanej profesji,
- piastowanego stanowiska,
- indywidualnych potrzeb i preferencji.
Stylizacja formalna w postaci garnituru, garsonki, czy sukienki przed kolano, będzie odpowiednim wyborem dla pracowników korporacji, prawników czy finansistów. Sprawdzi się także jako ubiór do zdjęcia do CV, czy na profil na LinkedIn’ ie.
Natomiast w przypadku wolnych zawodów lub firm, w których nie obowiązuje dress code, warto zastanowić się nad wprowadzeniem nieco swobody w stylizacjach. Świetnym sposobem na urozmaicenie ubioru, będzie zastosowanie broszki, apaszki, a w przypadku mężczyzn – założenie szelek i zrezygnowanie z krawata.
Chcąc wprowadzić do sesji biznesowej nieco więcej różnorodności, warto wybrać więcej niż jedną stylizację. To pozwala na zaprezentowanie się w odmiennych odsłonach, które pozwolą uwydatnić unikalny styl i osobowość w pełniejszej wersji.
Wybierając ubranie na sesję zdjęciową o charakterze biznesowym, niezwykle istotne jest dostosowanie kolorystyki do konwencji zdjęć. Choć nie jest to regułą, zwykle podczas formalnych sesji biznesowych, wykorzystywane są materiały jednokolorowe. Należą do nich koszule lub sukienki w jasnych, pastelowych tonacjach, a także marynarki w odcieniach granatu, szarości, beżu lub czerni. Natomiast mocne i żywe kolory lub niecodzienne kroje i fasony, zdecydowanie lepiej sprawdzą się w przypadku mniej formalnych realizacji.
Jak się ubrać na zdjęcia biznesowe – odpowiednia biżuteria i dodatki
Przygotowując się do sesji biznesowej, należy pamiętać, że detale odgrywają niezwykle istotną rolę w kreowaniu wizerunku. Warto zatem pomyśleć o odpowiednich dodatkach i biżuterii, które będą dostosowane do tematyki zdjęć. W fotografii biznesowej, warto postawić na minimalizm. Zdecydowanie bardziej estetyczne okażą się drobne akcenty biżuteryjne, w postaci kolczyków, delikatnej bransoletki, czy zegarka. Najlepiej, jeśli dodatki zostaną utrzymane w jednolitej tonacji, np. chłodnego srebra, lub ciepłego złota.
W przypadku sesji biznesowej dla mężczyzn, doskonałymi dodatkami będą: krawat, szelki, muszka, elegancki zegarek czy poszetka. Warto także rozważyć urozmaicenie stylizacji o dodatkowe akcesoria w postaci skórzanego notesu, wiecznego pióra czy okularów.